Сторінка соціального педагога
Соціальний педагог КЗ "Дергачівський ліцей №3"
ХЛЯПАТУРА Анна Станіславівна
Соціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів закладу освіти та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини.
Мета діяльностісоціального педагога – створення сприятливих умов для особистісного розвитку учня (фізичного, соціального, духовно-морального, інтелектуального), надання йому комплексної соціально-психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також його захист у життєвому просторі.
Функції соціального педагога:
1) прогностична: прогнозування посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації;
2) консультативна: рекомендації учням, батькам, вчителям, молодіжним об’єднанням з питань розв’язання конфліктів та проблемних ситуацій;
3) захисна: захист прав дітей, представлення їх інтересів в різноманітних інстанціях;
4) профілактична: запобігання негативним проявам в учнівському середовищі, пропаганда ЗСЖ;
5) соціально-перетворювальна: соціально-педагогічний захист соціально незахищених категорій дітей, сприяння професійному самовизначенню;
6) організаційна: координація взаємодії всіх суб’єктів виховання, сприяння участі дітей у науковій, технічній, художній творчості.
Діяльність соціального педагога в закладі освіти передбачає створення умов для успішної соціалізації та адаптації дитини, як процесу набуття нею соціальної компетентності, формування і ствердження її як особистості, входження в активне громадське життя; сприяння розвитку освітніх, інтелектуальних, загальних, спеціальних та соціальних здібностей учнів, формуванню їх мотивації до освітньої діяльності; консультування й допомогу у вирішенні проблем щодо розвитку, виховання і навчання.
Особливої уваги і турботи соціального педагога вимагають діти, які мають певні соціальні проблеми: проблеми в міжособистісному спілкуванні, низьку успішність, важкі соціальні умови, слабке здоров’я тощо. Адже за певного збігу обставин ці проблеми можуть накопичитися, загостритися і дитина в силу обмеженості досвіду і соціальних компетентностей не зможе впоратися з ними самостійно. Щоб цього не сталося, соціальний педагог проводить з дітьми активну соціальну роботу; працює над розвитком пізнавальної сфери, формує навчальну мотивацію, розвиває психічні процеси.
Також соціально-педагогічна діяльність спрямована на розвиток емоційної сфери, формування культури почуттів, тобто вмінню замінити негативні емоції позитивними, моральними, етичними, інтелектуальними почуттями.
Питання, з якими можна звертатися до соціального педагога:
1) охорона і захист прав та інтересів дітей;
2) вивчення особливостей особистості учня, соціальної ситуації розвитку та умов життєдіяльності;
3) вияв інтересів та потреб, проблем і труднощів дітей та підлітків;
4) створення атмосфери психологічного комфорту для учнів у навчальній та позанавчальній діяльності;
5) попередження конфліктів в учнівських колективах;
6) орієнтація учнів на здоровий спосіб життя;
7) профілактика правопорушень серед неповнолітніх, проявів булінгу, насильства та інших негативних явищ;
8) організація та координація різних видів позанавчальної діяльності дітей і підлітків;
9) допомога у професійному самовизначенні;
10) взаємодія з педагогами, психологами, батьками або опікунами для надання допомоги учням.
Звернутися, за консультацією або ж з запитом до соціального педагога, Ви можете, написавши лист на вказану електронну адресу: annakhlyapatura@gmail.com.