Інформаційна гігієна під час війни. Формуємо медіаграмотність
Уже довгий час наш інформаційний простір є окремим полем бою, адже інформаційна війна росії проти України розпочалася задовго до 2014 року і триває десятиліттями. Основною метою противника є розхитування нашої єдності, деморалізація громадян та підривання довіри до військово-політичного керівництва держави за допомогою дезінформації, пропаганди та маніпуляцій.
Зміна суспільних настроїв, перепрошивання цінностей і світогляду це те, над чим неухильно працює ворог, і, що в перспективі може мати руйнівні наслідки на покоління вперед, а розвиток цифрових технологій розширив та поглибив спроможності ворога у досягненні цих підступних цілей.
За таких умов ми маємо дбати про власну інформаційну гігієну, формувати вміння обирати інформацію, оминати пропаганду, захищатися від потенційно шкідливої інформації; зберігати психологічну рівновагу в процесі споживання контенту.
Сьогодні в межах учнівського всеобучу «Інформаційна гігієна під час війни. Формуємо медіаграмотність» разом з учнями 8-11 класів нами на конкретних прикладах за допомогою фактчекінгу було розглянуто і спростовано фейки, наративи, ІПСО ворога за роки ведення агресивної війни росії проти України.
Пам’ятайте, наш ворог підступний і цинічний, тому ми маємо на максимум прокачати своє критичне мислення для того, щоб сприймати будь-яку інформацію на «холодну» голову.
Принагідно рекомендую для поліпшення навичок медіаграмотності та в рамках інфогігієни звертатися до таких онлайн-ресурсів, як:
1) YouTube-канал «Як не стати овочем»;
2) Детектор медіа (https://detector.media/);
3) Центр протидії дезінформації (https://cpd.gov.ua/);
4) СТОП фейк (https://www.stopfake.org/uk/golovna/).